طرز تهیه سالاد رژیمی برای شام

برخی از سالادها حتی حاوی کالری بیشتری از یک برگر و یا سیب زمینی هستند. بنابراین، در انتخاب سالاد رژیمی باید دقت زیادی داشته باشید. با ما همراه باشید تا طرز تهیه چند نوع سالاد رژیمی را به شما آموزش دهیم.

نبض ما– مصرف وعده های غذایی و دریافت کالری در روز برای سوختن انرژی، متابولیسم و سوخت و ساز بدن لازم بوده و  است و احساس بهتری به شما  می دهد. اما بهتر است میزان کالری دریافتی در نظر گرفته شود تا باعث افزایش وزن نشود. شما می توانید با خواندن این مطلب از دستور چند نوع سالاد رژیمی استفاده کنید.

کاهش وزن ناگهانی

به نظر می رسد که انتخاب سالاد در کنار غذا، راهی ساده  برای برخورداری از  یک وعده غذایی سالم باشد. اما  زمانی که هدف ما کاهش وزن و یا رژیم غذایی برای برطرف کردن برخی بیماری ها باشد، ممکن است گزینه های نامناسب و ناسالمی هم وجود داشته باشد.

طرز تهیه سالاد رژیمی کلاسیک

یکی از این سالادهای رژیمی، سالاد کلاسیک است. این سالاد، از سبزیجات کم کالری تشکیل شده و نوعی سالاد رژیمی محسوب می شود.

مواد لازم:

  • ۴ قاشق غذا خوری کاهوی خرد شده
  • ۱۰۰ گرم لوبیا سبز
  • ۲۰ عدد زیتون سیاه
  • ۸  تکه سیب زمینی پخته  آب پز
  • ۱ قاشق غذاخوری سبزی بخار پز
  • ۲ تخم مرغ پخته شده و برش داده شده
  • ۱ گرم گوجه فرنگی

چاشنی:

  • ۱ قاشق غذاخوری ادویه
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ½ فنجان پودر خردل
  • ½ قاشق نمک
  • ½ فنجان فلفل سیاه تازه

طرز تهیه:

برای تهیه این سالاد، ابتدا کاهو را درون یک ظرف بزرگ ریخته و سپس،  زیتون سیاه، سیب زمینی پخته، لوبیا سبز، تخم مرغ و گوجه فرنگی را با کاهو ها مخلوط کنید. سپس برای طعم دار کردن سالاد، تمام چاشنی ها را از جمله، مخلوط ادویه، روغن زیتون، آب لیمو، پودر خردل، نمک و فلفل را به آن اضافه کنید.

طرز تهیه سالاد رژیمی چربی سوز

سس رژیمی

انواع مختلفی از سالادهای چربی سوز هستند که می توانید بر طبق سلیقه خود انتخاب کرده و آن را تهیه کنید.

طرز تهیه سالاد چربی سوز صفر کالری

  •  ۱ فنجان سس مایونز
  • ۱/۴ فنجان روغن زیتون
  •  ۲ قاشق غذاخوری روغن کنجد
  •  ۲  عدد میخک سیر
  • ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو تازه
  •  ۲ قاشق غذاخوری سبزیجات تازه  مانند: جعفری، پونه کوهی، ریحان و غیره
  • نمک و فلفل به میزان کافی طعم

چاشنی :

  • ۱/۲  قاشق پودر سیر
  • ۱/۴ قاشق چای خوری پودر چیلیا و یا ۱-۲ قاشق چایخوری پودر فلفل
  • ۱ قاشق غذا خوری سس گوجه فرنگی
  • ۱/۲ قاشق چای خوری پودر پیاز

برای تهیه این سالاد، کافی است تمام مواد را با هم مخلوط کرده و  چاشنی ها را اضافه کنید. توجه داشته باشید که در انتخاب مواد، سعی کنید آن ها را در فرم طبیعی خود (ارگانیک، بدون افزودنی های غیر ضروری) تهیه کنید.

طرز تهیه سالاد رژیمی با بروکلی

سالاد رژیمی بروکلی

برای تهیه سالاد رژیمی با بروکلی مراحل زیر را دنبال کنید:

مواد لازم:

  • ۳ فنجان بروکلی (تقریبا یک دسته)
  • ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۱ قاشق غذاخوری دانه کنجد
  • ۲ قاشق غذاخوری بادام زمینی
  • ۲  عدد پیاز قطعه قطعه شده
  • ۲-۳ قاشق غذاخوری آب
  • نمک و فلفل برای طعم و مزه

مطالب پیشنهادی

مواد سس:

  • ۱ قاشق غذاخوری سس سویا
  •  ۱ قاشق غذا خوری سس چیلی شیرین
  • ۱ قاشق غذاخوری سرکه ( یا آب لیمو )

طرز تهیه:

– ابتدا کلم بروکلی را به تکه تکه کرده و شسته و درون ظرفی بریزید.  سپس،کمی روغن زیتون اضافه کنید و روی حرارت قرار داده و اجازه دهید تا یک دقیقه کمی طلایی شود.

– سپس،  ۲-۳ قاشق غذاخوری آب اضافه کنید و اجازه دهید  ۴-۵ دقیقه دیگر بماند.

– مواد سس را با هم مخلوط کنید.

– سپس، دانه کنجد، بادام زمینی و پیاز سبز را به کلم بروکلی اضافه کنید. پس از آن، ۲-۳ دقیقه به آرامی مخلوط کنید. کمی نمک و فلفل اضافه کرده و اکنون سالاد شما آماده است. شما می توانید به این سالاد کمی هویج، ترخون و نعنا هم اضافه کرده و میل کنید.

طرز تهیه سالاد حبوبات رژیمی

سالاد رژیمی حبوبات

برای تهیه سالاد حبوبات رژیمی می توانید دستور زیر را به کار برید:

– در یک کاسه بزرگ،  لوبیاسبز پخته شده، عدس پخته شده ، فلفل، ذرت یخ زده و پیاز قرمز را ریخته و مخلوط کنید.

– در یک کاسه کوچک، روغن زیتون، سرکه قرمز، آب لیمو، شکر، نمک، سیر، پیاز، زیره و فلفل سیاه را با هم مخلوط کنید.

– تمام مواد را با هم ترکیب کرده و یک سالاد حبوبات همراه سبزیجات میل کنید.

سس سالاد رژیمی با ماست

–  برای تهیه سس ماست سالاد رژیمی می توانید مراحل زیر را انجام دهید:

مواد لازم:

  • دو عدد پیاز
  • ۱ قاشق روغن زیتون
  • یک فنجان ماست کم چرب
  • کمی نمک و فلفل
  • دویست گرم لبو تازه پخته و له شده
  • یک قاشق آب لیمو ترش

طرز تهیه:

ماست سفت کم چرب را در ظرفی ریخته و مواد دیگر را به آن اضافه کنید. تمام مواد را با همزن کاملا مخلوط کنید تا یکدست شود. همچنین، برای یکدست شدن سس می توانید مواد لازم را به تدریج به ظرف اضافه کنید.

طرز تهیه سس رژیمی برای سالاد

انواع مختلفی از سس های رژیمی وجود دارند که شما می توانید بر طبق سلیقه خود یکی از آن ها را برای سالاد رژیمی انتخاب کرده و استفاده کنید. برخی از سس ها ماندگاری بیشتری داشته و شما می توانید آن ها را درون ظرف های شیشه ای در یخچال نگهداری کرده و  برای سالاد استفاده کنید. یکی از سس های رژیمی سالاد، سس سرکه است.

مواد لازم:

  • ۱قاشق چایخوری نمک
  • ۱ فنجان روغن زیتون
  • ۱ حبه سیر خرد شده
  • ۴ قاشق غذاخوری سرکه

طرز تهیه:

تمام مواد لازم را درون ظرفی شیشه ای ریخته و کاملا هم بزنید. شما می توانید از این سس رژیمیبه مدت دو هفته استفاده کنید.

نبض ما– مترجم: مهناز ضحاکی

www.prevention.com

طرز تهیه سالاد رژیمی برای شام

۵ (۱۰۰%) ۱ رای

مطالب مشابه